Štart s väčšou zákazkou

Na prvú väčšiu zákazku som našťastie dlho čakať nemusel.
S ňou ma oslovila COOP JEDNOTA Martin a jednalo sa o úpravu vizuálu vonkajšej časti predajne.

Pôvodný stav

Obhliadky, zameriavanie, výroba a celá realizácia sa mala odohrávať v zimných mesiacoch, ale PVC materiál (tlačová fólia, rezaná fólia…) pri nízkych teplotách krehne a lepidlo je menej účinné.

Ale je to JEDNOTA, takže to musíme spraviť aj keby sme vonku zamrzli…
Samozrejme, nech sa snažíte akokoľvek, materiál neoklamete. Materiál vie, že je
zima a nebude to fungovať!

Každá JEDNOTA má vlastný DIZAJN MANUÁL, podľa ktorého sa musia agentúry riadiť a dodržiavať dávno zavedené dizajnové prvky. Samozrejme, toto nebola výnimka (až na pár drobností) a tak celé obnovenie exteriéru predajne nemusí vyzerať ako prepracované dizajnové dielo.

Určite ste už všetci v nejakej predajni COOP JEDNOTA boli a všimli ste si, že dizajn sa zakladá na:
1 – farebné pásy (červené = potraviny, oranžové = supermarket, zelené = tempo)
2 – LOGO (vo veľkom množstve a všade)
3 – bačovia (celá kampaň s bačom a honelníkom je podľa mňa veľmi pekné oživenie a podklady ako videá, bannery, plagáty,… sú veľmi dobre spracované).

Pôvodný stav

Takže sme sa pustili do premeriavania každého okna, rámu, výkladu, dvier,… Po pár dňoch strávených návrhmi sme vizuál doplnili o prvky ako FOTKY produktov a tradičnú tabuľu s nápisom „SUPERMARKET“ sme vymenili za 3D LOGO.

Keď bolo všetko schválené a dostali sme ZELENÚ na výrobu, pozreli sme sa do DIZAJN MANUÁLU, aby sme vedeli presné číslo fólie pre oranžové pásy (fólia značky AVERY rada 700). Ako som písal, všetky prvky v manuáli boli spísané už pred nejakým tým rokom, takže za ten čas si agentúry vymysleli vlastné farby a prevedenia… No ale veď DIZAJN MANUÁL sa robí pre to, aby sa hlavne IGNOROVAL 😀

Pôvodný stav

Pásy narezané, obrázky vytlačené, 3D logá pripravené, chuť do práce MALÁ. Takže sa môže ísť na to!!

Keďže sme boli 4 ľudia a materiálu bolo viac než dosť, potrebovali sme aj veľké auto. Neviem ako som usúdil, že Mercedes V 2008, myslím že 3,2 litra a niečo cez 200 koní bude tá najrozumnejšia voľba pre túto príležitosť. Miesta pre nás a na všetko vybavenie bolo dostatok, pohodlné kožené sedačky ako krásny bonus a SPOTREBA paliva o trochu menšia ako má BOEING 747.

Po príchode dostal každý svoju úlohu a všetko išlo… až moc DOBRE. Tesne predtým, ako sme dolepili všetky oranžové pásy, ktoré budete vidieť na obrázku nižšie, vyšla von vedúca a oznámila nám, že „tie oranžové pásy sú inak oranžové ako by mali byť…“ Samozrejme nič som nenamietal, pretože pani, ktorá ich má na očiach každodenne asi vie, ako majú vyzerať… 🙁 NEVERTE DIZAJN MANUÁLU, POKIAĽ TO NEUVIDÍTE NA VLASTNÉ OČI!

Všetky pásy sme začali dávať dole, ale keďže bolo asi 5°C, tak to šlo celkom ľahko (malá výhoda). Medzitým som objednal novú oranžovú fóliu a keďže sa už začalo stmievať a videli sme stále menej a menej, rozhodli sme sa, že prácu dokončíme na ďalší deň. Takže väčšinu času sme strávili odstraňovaním starých pásov, aby sme mohli nalepiť nové, ktoré sme potom strhli, aby sme nalepili iné… Ak ste sa dostali až sem, musím uznať, že v tomto bode naša práca vyzerá trochu amatérsky, ale každá takáto situácia nás pripravila na možné scenáre v budúcnosti a pomohla nám vyhnúť sa im.

Plán na ďalší deň bol znova nalepiť nové pásy, odmontovať starú tabuľu „SUPERMARKET“ a nahodiť 3D písmo. Pásy sme mali urobené za chvíľu a prišla na rad tabuľa. Zistili sme, že na ukotvenie neboli použité žiadne skrutky ani samorezky, ale NITY. BOLI sme pripravený!!! Aspoň z časti. Karbobrúska bola nachystaná, ale predlžovačka nie. Hneď oproti bola predajňa HECHT, kde som šiel predlžovačku kúpiť, no v ponuke mali iba 25m bubon. Podľa merania sme v ideálnych podmienkach potrebovali predlžovačku dlhú cca 23 metrov. Ale ideálne podmienky neexistujú, takže nám asi 1 meter káblu chýbal… Samozrejme vždy si treba vedieť poradiť a pomocou veľmi dobre umiestneného rebríka, pevným rukám a kvalitného istenia proti pošmyknutiu (kvôli bezpečnosti PRÁCE nebudem zachádzať do väčších detailov) sme to nakoniec zvládli.

Na záver pridávam ešte pár obrázkov z realizácie. Mimochodom, na druhý deň svietilo tak silné SLNKO, že sa fólia krásne nahriala a lepidlo parádne zafungovalo.